O volume 7,2 (2006) é o derradeiro.

Volume 7,2 (2006) is the last.

 

New title from 2007: Sociolinguistic Studies (www.equinoxpub.com)

 

 
Volume 7,2 (2006) FREE ONLINE ACCESS


Fernando Ramallo & Xoán Paulo Rodríguez-Yáñez
Editorial
 
Elizabeth Ellis
Monolingualism: The unmarked case
 
Saïd Bennis
Du en groupe au hors groupe dans les discours des Arabisés du centre du Maroc
 
Saïd Bennis
Contact de langues et de populations au Maroc: entre idéal linguistique et idéal identitaire. Cas de la plaine du Tadla (Rapport de Thèse de doctorat d’Etat)
 
Ana Hansen & Cecilia Montorsi
El aviso publicitario del vino en inglés
 
Ángel Huguet & Cecilio Lapresta
Las actitudes lingüísticas en Aragón. Una visión desde la escuela
 
Natasha Lvovich
Review: George Braine (ed.) (2005). Teaching English to the World: History, Curriculum, and Practice. Mahwah, New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. Pp. v+191. ISBN 0-8058-5401-0.
 
Aneta Pavlenko
Review: Narrative study in sociolinguistics
Uta M. Quasthoff & Tabea Becker (eds.) (2005). Narrative interaction. Studies in Narrative 5. Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins Publishing Company. Pp. 306. ISBN 1-58811-553-4 (hardcover).

Sven Strömqvist & Ludo Verhoeven (eds.) (2004). Relating events in narrative, Volume 2: Typological and contextual perspectives. Lawrence Erlbaum Associates. Pp. 610. ISBN 0-8058-4672-7 (hardcover).

Joanna Thornborrow & Jennifer Coates (eds.) (2005). The sociolinguistics of narrative. Studies in Narrative 6. Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins Publishing Company. Pp. 300. ISBN 1-58811-635-2 (hardcover).
Ingrid Piller
Review: Michael Clyne (2005). Australia’s Language Potential. Sydney: UNSW Press.
 
E.M.M. Le Pichon-Vorstman
Review: H. Boyer (sous la direction de) et C. Alén Garabato, P. Baccou, M.-L. Rouquette (2006). De l’école occitane à l’enseignement public: vécu et représentations sociolinguistiques. Paris: L’Harmattan.
 
Xemma Fernández
Review: Bieito Silva Valdivia (2006). Castelanismos morfosintácticos no galego. Avaliación da competencia do alumnado. Santiago de Compostela: Universidade de Santiago, Servizo de Publicacións e Intercambio Científico.
 
Eloi Gestido de la Torre
Review: Francisco Raga Gimeno (2005). Comunicación y cultura. Propuestas para el análisis transcultural de las interacciones comunicativas cara a cara. Madrid e Frankfurt: Iberoamericana e Vervuert.